Sivut

Koh Chang

enari.tauk@gmail.com

tiistai 6. joulukuuta 2011

Viikko sitten perjantaina lähdimme Taolta ja palasimme Cha amiin. Lähtiessämme saarelta oli kauhea aallokko ja oksennuksen katkuinen lauttamatka Chumphoniin taittui vaivalloisesti. Onneksi olimme osanneet varautua menomatkan kokemustemme valaisemana ja olimme syöneet pahoinvointipillerit ennen lautalle lähtöä. Melko mielenkiintoinen kokemushan tuo oli olla vellovan valtameren keskellä auringon kirkkaasti paistaessa. Sen kokoisia aaltoja ei taida Suomenlahdella ainakaan kovin usein nähdä. Ei paljon auttanut, että matkustusvälineemme oli tukevahko lautta. Millään pikkupaatilla ei tuota matkaa olisi noinvain taitettukaan.

Chumphonista jatkoimme bussilla Huahiniin, vaikka aluksi epäilimmekin että joudumme matkustamaan koko matkan lautalla. Bussimatka kesti viitisen tuntia. Päädyttyämme Huahiniin oli jo pimeää. Emme kuitenkaan halunneet jäädä sinne, sillä matkan jälkeen vaelteleminen pimeillä kaduilla rinkka selässä yösijaa etsien ei oikein houkuttanut. Se sijaan otimme taksikyydin ensimmäiseltä, joka suostui 300 bahtilla heittämään meidät Cha am beach:ille ja kirjauduimme sisään samaan hotelliin, jossa aijemmin vietimme enssimmäiset yöt Cha am:ssä. Cha am:iin paluu tuntui erityiselle, kun aijemmin oltiin kokoajan valloitettu vain uusia alueita.

Cha am center

Vietimme Cha am Villa:ssa seuraavat yhdeksän päivää altaalla lötkötellen ja syöden hyvin lähinnä paikallisten mestoissa. Kävimme ihonkuorinnassa ja otimme hieronnan siihen päälle, kun emme Cha am:stä saunaa löytäneet. Itse sain taas jonkun harjottelijan hierojakseni siitäkin huolimatta, että paikka oli hyvin tasokkaan oloinen. :(

koiranpentuja myynnissä markkinoilla
pullataikinavohvelit
Kävimme myös Cha am:in keskiviikko markkinoilla, mikä oli hyvin mielenkiintoinen kokemus. Markkinoilla oli tarjolla aivan kaikkea: vaatteita, kenkiä, työkaluja, lemmikki-eläimiä, jne. Ja niin paljon erilaisia vaihtoehtoja herkutella, että jokaiselle löytyy varmasti jotain makunsa mukaista. Ja kaikki aivan älyttömän halvalla, eli parilla eurolla saa vaikka mitä, vaikka hamsterin. Keskityimme itse kuitenkin lähinnä tuohon herkuttelupuoleen. Itse rakastuin paikallisiin vohveleihin, jotka tosiasiassa muistuttivat enemmän suomalaista pullataikinaa. Ehkä tämänkin mieliteon taustalla oli koti-ikävä.
ostokset markkinoilta

Kävimme perjantaina Cha am:in sairaalassa, kun minulla oli korva särkenyt kahden päivän ajan. Hieman hirvitti olla isossa sairaalassa ihmisjoukossa, jossa todennäköisesti velloo kymmeniä bakteereja, joille meillä ei ole minkäänlaista vastustuskykyä. Vaikka ihmisiä oli paljon toiminta oli yllättävän nopeaa (liekö hoitokin sen mukaista). Lääkärin mukaan minulla oli korvatulehdus ja tämä määräsi antibioottikuurin ja kauhean määrän särkylääkkeitä, joita aluksi naureskelin, mutta nyt kun kipu on vaan mennyt pahemmaksi tajuan, että en pärjäisi ilman niitä.

Lauantaina päätimme, ettemme jaksa enää odottaa, vaan Bangkokin shoppailureissu alkakoon sunnuntaina, siitäkin huolimatta, että olimme varanneet vielä yhden yön hotellissamme. Saimme kuitenkin rahamme takaisin ja ystävällinen hotellin henkilökunta auttoi meitä varaamaan minibussiliput ja antoi jopa tulostaa lentolippummekin. Kävin vielä viimeisenä iltana nauttimassa rentouttavan kasvohoidon ja pakattuamme ja varattuamme huoneen olimme valmiit seuraavan aamun lähtöön.