Sivut

enari.tauk@gmail.com

perjantai 4. marraskuuta 2011

Phi phi

Tällä hetkellä ollaan Phi Phi:llä. Saavuimme tänne paratiisisaarelle maanantaina, eli nyt ollaan jo viidettä päivää täällä. Jo veneessä saapuessamme saarelle tajusimme että tämä on jotain ihan muuta. Vesi on todella puhdasta ja hiekka valkeaa. Aallokon kuluttamat kalliot maalaamat maisemaa. Tämä on jotain, mitä en ole ennen nähnyt kuin kuvissa. Venematka oli miellyttävää ajan vietettä. Kansi oli täynnä nuoria, enimmäkseen reppureissaajia. Oli mukava istuskella kannella auringonpaisteessa ja jutella muiden matkalaisten kanssa. Matkalla yllätti pieni rankkasade ja kun katselimme sen lähestymistä, näytti siltä kuin iso aalto olisi tulossa kohti. Ehdimme jo hieman säikähtää, mutta kyse olikin vain sateesta ja lievästä aallokosta. Huh huh!

Maanantai päivä meni kämppää etsiessä. Kun pääsimme katsastamaan rantaa, oli jo pilkkopimeää. Rannalla pauhasi musiikki. Ainakin kymmenen eri kappaletta soi rannalla niin lähekkäin toisiaan että kerralla kuuli ainakin kolme kappaletta. Ihmettelimme jonkin aikaa rantavettä ja miten sen pinta on täynnä jotakin roskaa, kunnes tajusimme, että vesi oli laskenut pitkälle rantaviivasta ja että se mitä luulimme veden pinnalla kelluvaksi roskaksi olikin hiekkaa. Päätimme ostaa yhden joka kadunkulmassa tarjolla olevista buggeteista, eli noin litran ämpäreistä joka täytettiin rommilla ja yhdellä colalla ja pienellä energiajuomalla. Oli meinaa tujua tavaraa ja vain 120 bahtia (eli 3 euroa). Menimme sitten sanko kädessä rantaan, tarkoituksenamme jatkaa blogia, mutta muutaman rivin kirjoittelun jälkeen kyllästyin. Aioimme jo mennä poispäin rannasta, mutta päätimme poiketa hierontaan. Että muuten tuntui hyvältä taas rinkkojen kantamisen jälkeen. Jostain syystä emme menneetkään hieronnan jälkeen nukkumaan, vaan takaisin rantaan ja juhlimaan. :D Ja hauskaa oli. Tanssin koko illan erään slovenialaisen tytön kanssa ja Enari jutusteli tämän irlantilaisen poikaystävän kanssa. Päästiin vasta puoli viiden maissa nukkumaan.

Seuraava päivä olikin sitten krapulapäivä.

Keskiviikkona vuokrasimme heti aamusta kayakin koko päiväksi 500 bahtilla. Olikin hyvin antoisa reissu. Oli ihana päästä katselemaan läheltä veden kuluttamia kallioita. Meloimme ensin noin yksi kolmasosaa saarta kotirannaltamme Loh dalam baylta. Päädyimme toiselle turistirannalle, josta ostimme Enarille maskin ja snorkkelin. Meloimme sitten ihan kotirantamme tuntumassa olevalle ihanan hiljaiselle pienelle rannalle, jossa oli meidän lisäksi vain eräs toinen pariskunta ja muutamia snorklaajia. Kuvailimme kallioita ja rantaa sekä testailimme uusia snorklausvälineitä. Tyhmyyttämme emme ymmärtäneet lisätä aurinkorasvaa, joten olimme reissun jälkeen kuin keitetyt ravut.

Private beach

Löysimme vedenalta aivan uudenlaisen maailman ja rakastuimme välittömästi. Eilen käytiin hommaamassa mullekin vehkeet ja homma jatkui kotirannassa. Tämä ja eilinen päivä menikin sitten vedenalaista elämää tutkiskellessa. >> Kaloja, jotka päihittävät värityksellään pikkulasten piirrustukset mennen tullen, valtavia simpukoita käsittämättömissä väreissä, kymmenittäin merisiiliä, merimakkaroita, rapuja ja myös muutamia asioita joita ei osattu nimittää. Jopa minä, joka en erityisemmin pidä uimisesta, tosiaankin rakastan snorklausta. Aivan uskomaton tunne, kun saat heittäytyä kymmenien kalojen parveen ja seurata sen liikkeitä. Aika kuluu kuin siivillä. Ja vesi on aivan käsittämättömän lämmintä, aivan rannassa jopa polttavan kuumaa.
Nyt Phi Phin yöelämä kutsuu. Katsotaan päästäänkö huomenna snorklaamaan kokopäivän retkelle.