Sivut

enari.tauk@gmail.com

lauantai 22. lokakuuta 2011

Cha am

Laiskuus on iskenyt, kun ei oo tullut kirjoiteltua vähään aikaa. Päivä ja viikko siitä kun viimeksi laitettiin päivitykset. Nyt ollaan jo siirrytty Pattayalta eteenpäin. Saavuttiin keskiviikkona tänne Cha ami:n rannoille. Matkattiin Pattayalta ensin isolla bussilla Bangkokkiin ja sitten sieltä minibussilla Hua hiniin. Koko matka 293 bahtia per naama. Siellä sitten pyörittiin jonkin aikaa etsien nettikahvilaa. Ei meinaan oltu niin fiksuja, että oltais otettu ylös hotellin osotetta, mihin meidän oli tarkoitus suunnata. Kun päästiin nettiin, tajuttiin, että ollaan väärällä rannalla. Eikun taksilla 20 minuuttia takasin päin, eli täysin hukkaan meni se 300 bahtia. Kun päästiin suunnittelemallemme hotellille, saatiin tietää, että se maksaa yöltä n. 100 bahtia enemmän, kuin mitä Agoda:n nettisivuilla luki. No eipä tuo kovin hirveä summa olisi ollut, mutta kämppä maksoi jo netinkin mukaan sen 600, mitä me maksimissaan ollaa huoneesta maksettu yöltä, joten päätettiin vähän kierrellä ja katsella tarjontaa. 30 asteen kuumuudessa, rinkat selässä vaeltelu ei ole mitään herkkua, mutta meidän onneksemme löysimme hyvin pian ilmastoidun huoneen allas-alueineen vain 400 bahtilla/yö.

Kolme yötä ollaan nyt vietetty Cha am:issa ja vielä kolme ainakin ollaan. Tänään kuitenkin vaihdettiin hotellia, sillä huoneemme hinta pomppasi yhtäkkiä 1200 bahtiin. Jokin erikoisviikonloppu näemmä, kun tämän uudenkin hotellin omistaja lupasi meille huoneen kuudella sadalla vain jos viivymme kolme päivää. Täytyy yrittää kysellä, mitkä pippalot täällä järjestetään. Toissa päivänä etsittiin melkein kaksi tuntia salia keskustassa, mikä lopulta olikin olemassa, vaikka uskoni siihen oli jo hiipumassa. Tuon parin tunnin etsiskelyn jälkeen saimme apua eräältä paikalliselta nuorelta mieheltä, joka oitis kaivoi moponsa autotallista ja kehoitti meitä hyppäämään kyytiin. Hetken emmittyämme istuimme molemmat mopon kyytiin, lienee johtunut syvästä epätoivostamme. Mies heitti meidät salille, mitä tuskin olisimme omin päin löytäneet, niin syrjässä se oli. Olimme aivan hämillämme, kun nuori mies ei huolinutkaan rahojamme, jotka yritimme antaa palkaksi avusta. Ehkä ahneus onkin lähtöisin turismista eikä ylety tänne, missä lähinnä paikalliset lomailevat.   Salin omistajakin ihmetteli, miten löysimme perille. :D

Syöminen täällä on ainakin halpaa. 35 bahtilla saa vatsan täyteen, jos ei tarvitse pröystäillä, vaan syö perus riisi ja nuudeliruokia Toissa iltana tänne osui pieni ukkosmyräkkä. Enpä ole kyllä ikinä kotosuomessa moista paukahtelua kuullut ja satoi kyllä ihan saavista kaatamalla. Huokaistiin helpotuksesta, kun sade loppuikin lyhyeen. Vielä ollaan tulvilta vältytty. (Tässä vaiheessa koputan puuta.) Saa nähdä miten sujuu matkamme kohti etelää, kun sinnekin on niitä pirulaisia lupailtu.

Eilen oltiin koko päivä altaalla. Merivesi ei täällä ole kovinkaan houkutteleva, melkoisen ruskeaa. Käytiin rannassa kokeilemassa veneen perässä vedettävän patjan kanssa ajelua. Hauskaa oli! Kuskimme taisi väkisin yrittää saada meidät kaatumaan, mutta eipäs onnistunut! :D Illalla meinasimme tilata ostereita, mutta niitä ei juuri nyt ollut. Paikan omistajat olisivat luultavasti lähteneet oikein vartavasten niitä hakemaan ja jonkin asteinen epätoivo näkyi heidän kasvoillaan. Emme oikein ymmärtänyt miksi se oli heille niin iso juttu, mutta lähdettyäni totesin paikan omistajalle, että tullaan sitten huomenna syömään niitä ostereita. Tästäkös hän riemastui ja naureskeli peräämme "Tomorrow!"  Matkalla takaisin hotellille nappasimme vielä valmiiksi viipaloitua papayaa ja "raakaa" mangoa.

Tänään muutettiin hotellia. Enarin päivä alkoi salilla, jonka minä jätin väliin selkäkipujen takia. Vaihtoehtoisesti menin pedikyyriin ja manikyyriin. ;) Nyt mennään taas hakemaan syötävää ja sitten altaalle ahmimaan pokkaria
                                            (Myöhemmin kirjoitan vähän Pattayasta)